ďťż
  Psychologia kontaktu z klientem cz.3 Home          uDeXa.pl          Blokus          I Runda          1.04.08          Gladiator


Odnośniki felici portal Psychomanipulacja umysłem człowieka [Audiobook] Jutro - 2.06 - nie ma wykładu z psychologii Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt? [Poradnik] psychologia ryzyka finansowego Kontakt z Dyrektorem Klient / The Client (1994) Psychologia kontaktu z klientem cz.6 Psychologia kontaktu z klientem cz.1 Psychologia kontaktu z klientem cz.5 Psychologia kontaktu z klientem cz.2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amcocker.keep.pl

  • Newsletter Your E-mail Address:

      Subscribe
      Un-Subscribe



    Login here
    Uid 
    Pwd
                
                         
             

     

    Search This Site
    two or three keywords

              
    Tell a Friend About This Web Site!

    Your Email  
    Friend's Email
    Message

         

                                           

                                                                                                                                         

     
    Welcome to ArticleCity.com

    felici portal

    Analiza utraty klientów

    Analiza utraty klienta jest metodą oceny jego niezadowolenia. Jeśli firma ma zbyt dużo odchodzących klientów to można założyć, że są oni niezadowoleni z produktów, usług lub obsługi firmy. Gdy ilość stałych klientów ulega zmniejszeniu to należy na bieżąco analizować informację, dlaczego tak się dzieje. Czy klient jest niezadowolony z obsługi? Czy produkty nie spełniają jego oczekiwań? Czy otrzymał bardziej interesującą ofertę i w jakiej firmie? Badania takie dostarczają informacji o zaistniałych problemach i pozwalają przeciwdziałać takim sytuacjom w przyszłości.

    Analiza reklamacji

    Reklamacje klientów nie są zbyt dobrze przyjmowane przez firmy i są odbierane jako negacje jej działań. W rzeczywistości reklamacje to cenna informacja dla firmy. Jeśli klient zgłasza swoje niezadowolenie to oznacza, że jest przywiązany do firmy i zależy mu na dalszej współpracy. Niezadowolony, nielojalny klient nie traci czasu na składanie reklamacji, ale przechodzi do konkurencyjnej firmy. Ogólny poziom zadowolenia u klienta zgłaszającego reklamację jest wyższy niż u klienta, który nigdy tej reklamacji nie składał. Firma musi wyciągać wnioski ze składanej skargi. Obsługa klienta przyjmująca zażalenia jest jednym z ważniejszych elementów budowania wzajemnych relacji z klientem. Informacje z reklamacji powinny być na bieżąco analizowane. Klient, który informuje firmę o zaistniałym fakcie powinien liczyć na jak najlepszą obsługę i podziękowanie za pokładane w firmie zaufanie.

    Fałszywy lub kontrolowany zakup

    Poziom zadowolenia klienta może być badany poprzez wprowadzanie klienta – aktora. Może być to osoba zatrudniona z zewnątrz lub pracownik firmy. Fałszywy klient przechodzi wszystkie etapy sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Notuje swoje odczucia i potrzeby na bieżąco. Analiza danych z badania dostarcza informacji, co może nie spodobać się potencjalnemu klientowi, co powoduje spadek jego zadowolenia, które informacje przekazywane o produkcie są niewłaściwe.

    Drugą formą badania jest fałszywy klient – pracownik firmy. Najczęściej jest to przekazanie pracownikom firmy (dział sprzedaży i dział obsługi klienta) bonów na zakup produktów z branży firmy, w której pracują. Pracownik ma do wyboru zakup produktu w sklepie firmowym (ze zniżką 10%) lub takiego samego produktu w firmach konkurencyjnych. Analizie podlegają odpowiedzi pracowników po dokonanym zakupie, dotyczące takich zagadnień jak:

    1. Czy pracownik wybrał produkt firmowy?

    2. Jakim kryterium kierował się pracownik wybierając produkt firmowy?

    3. Jaką rolę odgrywała w tym obniżka ceny?

    4. Dlaczego pracownik skorzystał z oferty konkurencyjnej i jakiej firmy?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sprzedamnadjeziorem.opx.pl
  •  

     


    Copyright Š 2001-2099 - felici portal