zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plamcocker.keep.pl
|
Tell a Friend About This Web
Site! |
| |
|
|
|
felici portal
A.Określenie kluczowych klientów firmy
Firma powinna wybrać dziesięciu najważniejszych klientów i utrzymywać z nimi szczególne więzi.
B.Wyznaczenie dla każdego kluczowego osobnego pracownika firmy w formie opiekuna
Pracownik, który obsługuje ważnego klienta, powinien zostać przeszkolony w utrzymywanur odpowiednich relacji z kluczowym klientem i posiadać w tej dziedzinie najwyższe kwalifikacje. Pracownik odpowiedzialny za utrzymywanie ścisłych widzi z klientem powinien posiadać cechy odpowiednio dobrane do konkretnego klienta;
C.Określenie zakresu obowiązków osoby odpowiedzialnej za utrzymywanie ścisłych więzi z klientem
Zakres ten powinien obejmować cele działania, zbieranie informacji o kliencie oraz dostosowywanie oferty do jego potrzeb. Osoba odpowiedzialna za utrzymywanie ścisłych widii z klientem jest punktem skupiającym wszystkie informacje o kliencie oraz jest czynnikiem mobilizującym jego obsługę przez przedsiębiorstwo.
D.Powołanie dyrektora do nadzorowania pracy osób odpowiedzialnych za utrzymywanie ścisłych więzi z klientami
Dyrektor ds. kluczowych klientów powinien być osobą wspomagającą działania opiekunów konsumentów. Powinien opracowywać zakresu obowiązków pracowników podległych, organizowanie szkoleń oraz spotkań celem, których jest zwiększenie efektywności osób odpowiedzialnych za utrzymywanie ścisłych więzi z klientami;
E.Przygotowanie strategii współpracy z kluczowym klientem
Każda osoba odpowiedzialna za ważnego klienta powinna przedstawić plan współpracy z klientem. Współpraca powinna polegać między innymi na:
* inicjowanie kontaktów z klientem
* informowanie o nowych produktach i usługach
* doradzanie w sprawach zakupów
* bieżące sprawdzanie potrzeb klienta
* obsługa posprzedażowa
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plsprzedamnadjeziorem.opx.pl
|
|
|
|